i´m a ghost and i dont think if i know where we´re gonna go

Mitt humör går från jättebra till jättedåligt på bara några sekunder och dem senaste veckorna har hela jag varit en berg- och dalbana. Nästan skuttar omkring en dag och släpar fötterna efter mig nästa. Ibland känns livet på topp och jag mår sådär bra som man gör på våren, ibland känner jag mig så deppig att jag får lust att ligga med huvuvdet under kudden hela dagen. Vet inte riktigt varför det är så här, men det är väl antagligen något med mina hormoner som spökar. Orkar inte riktigt med detta nu, jag vill helst av allt vara den där pigga och glada tjejen som tar lätt på allt hela tiden. Men jag är inte sån, speciellt inte när det känns som om allting rasar samman av ingen anledning alls. Nej, jag har egentligen ingen anledning att vara ledsen. Våren är här, livet leker, skolan går bra och alla runtomkring mig är lika bra som vanligt. Ändå känns ingenting bra. Ändå går jag runt med en klump i halsen och ändå sover jag inte tillräckligt om nätterna. Det är jobbigt. Det är så otroligt jobbigt. När man känner att man inte riktigt har rätt att vara ledsen när andra har det mycket sämre, men när man inte kan släppa taget om det. Är rätt less på det nu. Orkar inte riktigt mer. För även om jag vill vara glad så kan jag inte alltid vara det, det funkar inte så. Det är som om det inte är jag som bestämmer när jag är glad eller ledsen. Som om jag bara följer med och känner det som bubblar upp i mig för stunden. Så borde det vara. Så måste det vara. Annars förstår jag ingenting.

Yep, jag tänker för mycket.


Kommentarer
Postat av: Nina [www.photobyninaa.blogg.se]

åh gud, kunde lika gärna varit jag som skrivit det! Känner likadant

2012-04-21 @ 18:09:55
URL: http://photobyninaa.blogg.se/
Postat av: Idaaaa

Finns alltid, det vet du syster

2012-04-21 @ 18:59:45
Postat av: Julia

Du måste helt enkelt släppa taget om att vara glad hela tiden, det funkar inte. Man måste få vara ledsen ibland, annars blir man inte glad. Det är alltid någon som har det sämre, men man måste tillåta sig själv att vara en människa. Människor känner smärta. Du tänker inte för mycket. Du är är bäst. Kram

2012-04-22 @ 11:15:39
URL: http://juliastyle.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0